His-Paanias On Hirm-Sad Vih-Ma-Hood…

Avanes võimalus külastada Hispaaniat. Ikka nende algava eesistumise ehk presidentuuri pärast. Kuid et enamus eurooplasi on Hispaanias käinud ja detsembrikuine visiit parlamendiliikmeid ei huvitanud, siis võetigi abiks nn varumehed.  Alljärgnev on tilluke aruanne SEDE (relvastuskontroll ja julgeolek) Komitee delegatsiooni käigust Madriidi ja Sevillasse.

Meie delegatsioon oli 4-liikmeline: Arnaud Danjean, Luiz Yanez, Krzystof Lisek ja Teie Alandlik Teener… Visiidid Kaitseministeeriumisse ja Parlamendi üla- ning alamkotta kulgesid kavakohaselt. Parasjagu viisakuste vahetamist ja natuke asja sai ka räägitud. Muide, endine prantsuse luureohvitser Mr Danjean sai suurepäraselt hakkama nii delegatsiooni juhatamise kui ka diplomaatilise kõneviisiga.  Enamgi veel, tal oli annet kogu aeg põhilist taibata.

Kuid kogu üritus (mille toimumine oli otsustatud juba eelmise legislatuuri poolt) oli siiski ette võetud eesmärgiga külastada Euroopa Satelliidikeskust Torrejonis ning Airbus Military tehaseid.  Viimastest väljub muide juba homme esimesele proovilennule  maailma parimate omadustega sõjaline transpordilennuk Airbus 400M.  Oli küllaltki impressive…
Sellega seoses kirgastus ainult üks mõte: kui Eesti ei panusta insenerikoolitusse, vaid jätkab igasugu perspektiivita aladel nn üliõpilaste koolitamist, ei jõua meie mitte viie rikkama riigi hulka, vaid viie suurimat sotsiaalabi tarvitava riigi sekka. Airbusi tehased on ettevõte, mille Hispaania tehastes on otsesel kontrahtil 10 000 inimest. Lisaks veel tehased Toulouse`is, Hamburgis, Varssavis ja vanal heal Inglismaal. Komponentide tootmine on niiöelda europaiseeritud, väljamõtlemine samuti.  Kuid mis peamine – ettevõtet juhib ka inseneriharidusega inimene, kes nn business administration´i teinud ainult täiendõppe korras. Nende kreedo ongi, et ettevõtet ei saa juhtida jurist või finantsist, ammugi mitte tubli parteilane (kaasus Taavi Veskimägi), vaid inimene, kel on aimu tiibade alla ja peale tekitatavast Bernouille`i koefitsiendist ning kes situatsiooni tekkides võib mitte ainult arvutiekraaniga vaielda, vaid hoopis gaaskeevitusega tarviliku operatsiooni sooritada. Loomulikult toimetavad need inimesed lipsustet ülikondades. Inseneritöö on kallis, aga tasub ära.
Ei hakka siin kirjeldama Airbus 400M omadusi, märkides vaid et tulevase 50 aasta jooksul paremat lennukit transpordiks toota ei suudeta isegi mitte USA-s. Soovijad võivad külastada lehekülge www.airbus400.com. Märgin vaid taaskord, et euroopalik integratsioon ning rahvuslikust egoismist üleolemine võib anda üllatavaid tulemusi.  Aga ainult juhul, kui sul on insenere.  Kui sinu riigi vaimse potentsiaali kehastajateks rahvusvahelisel areenil on Rain Rosimannus ja Evelyn Sepp, siis ei saa parimagi soovi korral sind tõsiselt võtta ning sa jääd sama märkamatuks nagu Andrus Ansip, kes viibis Madridis samal päeval kui minagi. Ansip ei suutnud liiklust peatada;)  Mina ka ei suutnud, kuid  Sevillas peatus liiklus minust sõltumata, sest munitsipaaltaksojuhtide streik oli ülivõimas.  Lennujaamasuunaline liiklus katkes ja vaid ime läbi olen taas Brüsselis.

P.S. Hispaanias vihma ei sadanud, oli päikest ja mandariinid puu otsas valmisid.

P.P.S.  Tööpuuduse protsendi poolest oleme vist juba Hispaaaniast mööda läinud, aga me vaikime sellest probleemist. Nemad vähemalt kõnelevad. Äkki on Eestis demokraatia defitsiit?

Seotud postitused